האם ניתן לגדל תינוקות וילדים בתזונה טבעונית בלי שיפגעו?

ניתן לגדל תינוקות צמחונים ואף טבעונים, אך מומלץ לעשות זאת תוך הדרכה וייעוץ מקצועי.  

אם את מניקה ואת מפחיתה את מוצרי החלב מהתזונה שלך ואת עצמך טבעונית, מומלץ לדאוג ללקיחה קבועה של וויטמין B12. התינוק מקבל וויטמין זה מחלב האם ותלוי בהספקה השוטפת אצלך ולא ממצב המחסנים שלו בגוף שלך.

כאשר התינוק גדל וכמות הארוחות של המוצקים עולה יהיה צורך לתת לו תוסף של וויטמין B12.


לגבי התינוק, חשוב לדאוג למקורות חליפיים לברזל במקום מוצרי הבשר. אלה יכולים להיות להתקבל בגיל זה מעדשים כתומות ומטחינה מלאה, מטופו ומקינואה. כדי להעלות את ספיגת הברזל ממקורות צמחיים אלה יש לתת במקביל מקור של וויטמין C מירק או פרי טרי. בהמשך צריך לראות שהתזונה שלו מכילה מקורות מספקים לחלבון.

רכיבי מזונות נוספים שיש לוודא שנמצאים בכמות מספקת בתזונה של תינוקות טבעוניים הם וויטמין D, יוד, אבץ ואומגה 3.

מזונות טבעוניים מכילים הרבה פעמים כמויות גדולות של סיבים. גידול תינוק טבעוני ידרוש לשים לב לפעילות מערכת העיכול של התינוק. סיבים תזונתיים מרובים גורמים לעליה בפעילות המעי ויכולים לגרום לחוסר שקט. במקביל ישנם מאכלים שהם מקורות מזון חשובים לתינוק. לדוגמה אומגה 3, אחד המקורות הטבעוניים לרכיב תזונה זה הינו זרעי הצ'יה. אלה מכילים הרבה סיבים תזונתיים ולכן יתכן ויהיה צורך למצוא מקורות אחרים ופתרונות לקשיים שעולים תוך גידול התינוק בתזונה טבעונית.

לאור מורכבות הנושא, כל משפחה שמעוניינת לגדל תינוק או ילד טבעוני, מומלץ שתקבל ייעוץ על ידי דיאטנית ילדים שתעזור לה לשלב בתפריט היומי את כל רכיבי המזון הדרושים לגדילה ולהתפתחות תקינה.

אהבת את המאמר? אפשר לשתף מכאן

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

עוד מאמרים בנושא

תחליפי ביצה

בתזונה טבעונית ואף ילדים שאלרגים לביצים יכולים להנות ממגון מאפים ותבשילים, כאשר ישנן דרכים שונות להחליף ביצים, בהתאם למאכל אותו אתם מכינים. הטבלה הבאה תעזור

להמשך קריאה »